Auto

Svensk titel: Fri
Författare: Hashioka Mariko
Genre: Deckarthriller
Betyg: 3/5

Fyra kvinnor med mycket olika livssituationer lär känna varandra då de sliter tillsammans vid det löpande bandet. När en av kvinnorna mördar sin man söker hon hjälp hos de andra. De går med på att hjälpa henne att stycka kroppen och gömma bevisen.


Precis som de flesta västerlänningar är jag van vid Japans kommersiella bild - anime, galna gameshows och pojkar som börjar blöda näsblod för att de får syn på en snygg school girl. Men i Fri får vi en inblick i en annan japansk vardag, från maffian till förpackare av djupfrysta maträtter. Alla karaktärer är spännande och deckargåtan en riktig nagelbitare - man hejar ju på förbrytarna!

Fri är en mycket bra bok, som b o r d e ha fått en fyra (jag låg trots allt och sträckläste ut den här tegelstenen till bok samma dag som jag fick den!) Det som ändå drar ner betyget till en trea är att Fri blir lite väl långdragen framåt slutet. Jag hann tappa intresset innan upplösningen slutligen kom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste ju ändå läsa den

2010-04-01 @ 22:05:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0