Sammanfattning av 2009

Böcker lästa:
34 romaner.
Sju noveller/kortromaner.
Tre serieromaner.
En ljudbok.

Bäst:
World War Z var utan tvivel den intressantaste boken i år; jag och min sambo har vår zombie survival plan uttänkt och klar. Misery var också en förbannat bra bok.

Sämst: Efter lägereldarna var skit. Brisingr förtjänar också ett omnämnande. Och The Pirate King. Fruktansvärt mycket usel fantasy på ett år.

Årets författare
: John Ajvide Lindqvist, som tycks vara Sveriges svar på Stephen King. Nu har jag läst alla hans romaner, så han får gärna publicera nästa snart.

Årets personliga misslyckande
: Gissa hur långt jag kom med Kafkas Der Prozess i år? En halv sida.

Planer inför nästa år
: H.P. Lovecraft och en kvävande mängd studentlitteratur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0