The Reading Group

Svensk titel: Bokklubbens bekännelser
Författare: Elizabeth Noble
Genre: Chick lit
Betyg: 3

Bokubbens bekännelser handlar, kort och gott, om ett gäng kvinnor i olika åldrar som startar en bokklubb tillsammans och om hur deras familjeliv ser ut.


Njuter av boken gör du bäst om du inte förväntar dig några roligheter alls, eftersom Noble staplar tragedierna på varandra. Otrohet, dödsfall, tonårsgraviditeter och sån skit. Bokklubbens bekännelser är den där typen av bok som får oss i tjugoårsåldern att aldrig någonsin vilja gifta oss eller skaffa barn - utmärkt preventivmedel, minsann.

Nu lät ju det eländigt, men det här är faktiskt en hyfsad bok ändå. Bäst är själva bokklubbsidén; att alla karaktärer i Nobles bok hjälper till att recensera andra böcker åt en. De spoilar konsekvent sluten och andra viktiga förvecklingar i böckerna, och det kanske inte är så bra, men för att vara ärlig skulle jag aldrig ens få för mig att läsa någon av dem, så för min del kvittade det ju. Sen var det ganska lätt att dras in i deras familjedramer trots allt; till slut läste jag bara för att få veta hur det skulle gå för dem.

Fan vilket dåligt namn boken har på engelska förrsten. Jag menar... seriöst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0